Winkelwagen

Geen producten in de winkelwagen.

Algemene voorwaarden voor de verkoop van goederen

  1. Definities

1.1. Verkoper – ‘MDS projectai’, een private rechtspersoon geregistreerd bij het Register van Rechtspersonen van het Staatscentrum voor Registers van de Republiek Litouwen, filiaal Vilnius, rechtspersooncode 304445716, BTW-nummer LT100010665010, geregistreerd kantooradres Linkmenų 13, Vilnius 09300.

1.2. BeBetono.lt – een online winkel op het adres bebetono.lt.

1.3. Koper – 1) een handelingsbekwame natuurlijke persoon, d.w.z. een persoon die de meerderjarigheid heeft bereikt en wiens handelingsbekwaamheid niet door de rechtbank is beperkt; 2) een minderjarige tussen veertien en achttien jaar met toestemming van ouders of voogden, tenzij deze geëmancipeerd is; 3) een rechtspersoon; 4) naar behoren gemachtigde vertegenwoordigers van alle bovengenoemde personen.

1.4. Partijen – de Koper en Verkoper samen.

1.5. Partner van de Verkoper – een rechtspersoon: 1) die goederen verkoopt of diensten levert via bebetono.lt, evenals een rechtspersoon die wordt ingeschakeld om de bestelling van de Koper uit te voeren; 2) waarmee gezamenlijke acties of projecten worden uitgevoerd op bebetono.lt, op de websites van deze rechtspersoon of in enige media waarin de actie of het project van bebetono.lt en deze rechtspersoon zal worden beschreven of gepubliceerd.

1.6. Persoonsgegevens – elke informatie met betrekking tot een natuurlijke persoon – de betrokkene – wiens identiteit bekend is of direct of indirect kan worden vastgesteld door gebruik te maken van gegevens zoals een persoonlijk identificatienummer, een of meer kenmerken die specifiek zijn voor de fysieke, fysiologische, psychologische, economische, culturele of sociale identiteit van die persoon.

1.7. Voorwaarden – deze ‘Algemene voorwaarden voor de verkoop van goederen in de online winkel bebetono.lt’.

1.8. Account – het resultaat van de registratie van de Koper op bebetono.lt, waardoor een account wordt aangemaakt dat zijn persoonlijke gegevens en bestelgeschiedenis bewaart.

1.9. Privacybeleid – een door de Verkoper goedgekeurd document waarin de basisregels voor het verzamelen, opslaan, verwerken en bewaren van Persoonsgegevens bij het gebruik van bebetono.lt zijn vastgelegd.

  1. Algemene bepalingen

2.1. De Koper bevestigt de Voorwaarden na deze te hebben gelezen en het vakje te hebben aangevinkt bij de verklaring ‘Ik heb de algemene voorwaarden voor de verkoop van goederen in de online winkel bebetono.lt gelezen en ga ermee akkoord’. De aldus bevestigde Voorwaarden vormen een bindend juridisch document voor de Partijen, waarin de rechten en plichten van de Koper en Verkoper, de voorwaarden voor de aankoop en betaling van goederen, de procedure voor levering en retournering van goederen, de aansprakelijkheid van partijen en andere voorwaarden met betrekking tot de koop en verkoop op bebetono.lt zijn vastgelegd.

2.2. De Koper bevestigt de Voorwaarden bij het aanmaken van een account op bebetono.lt tijdens de eerste registratie. Door de Voorwaarden te bevestigen tijdens de eerste registratie (aanmaken van account) wordt tussen de Koper en Verkoper een langetermijn koop-verkoopovereenkomst gesloten. De tijdens de eerste registratie bevestigde Voorwaarden zijn van toepassing op alle aankopen van de Koper tot de publicatie van bijgewerkte Voorwaarden. Informatie over updates van de Voorwaarden wordt op de website gepubliceerd.

2.3. Alleen Kopers zoals gedefinieerd in artikel 1.3 van de Voorwaarden hebben het recht om op bebetono.lt te kopen. Door de Voorwaarden te bevestigen en kennis te nemen van het Privacybeleid (artikel 2.4 van de Voorwaarden), bevestigt de Koper dat hij het recht heeft om goederen te kopen op bebetono.lt.

2.4. Indien noodzakelijk of onder omstandigheden voorzien in de wetgeving van de Republiek Litouwen, heeft de Verkoper het recht om de Voorwaarden te wijzigen, corrigeren of aan te vullen. Kopers worden hierover geïnformeerd bij het inloggen op bebetono.lt of bij hun eerste aankoop op bebetono.lt na het van kracht worden van de nieuwe versie van de Voorwaarden.

2.5. De Koper moet kennis nemen van het door de Verkoper goedgekeurde en openbaar gemaakte Privacybeleid. De Koper geeft zijn toestemming of weigering voor specifieke gebruikswijzen van zijn Persoonsgegevens in het Privacybeleid zelf volgens de daarin beschreven procedure.

2.6. Als de Verkoper het recht of de plicht heeft om informatie of documenten per e-mail aan de Koper te verstrekken, is de Koper in alle gevallen verantwoordelijk voor het verstrekken van een werkend en aan de Koper toebehorend e-mailadres aan de Verkoper.

  1. Bestelling van goederen, moment van totstandkoming van de koop-verkooprelatie

3.1. De Koper kan goederen bestellen op bebetono.lt door een van de volgende methoden te kiezen:

3.1.1. online registratie op bebetono.lt (door gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren);

3.1.2. online zonder registratie op bebetono.lt;

3.1.3. telefonisch;

3.1.4. in de winkels.

3.2. Bij het bestellen van goederen via een van de methoden genoemd in artikel 3.1.1 – 3.1.2 van de Voorwaarden, moet de Koper in de betreffende informatievelden van de Verkoper de Persoonsgegevens verstrekken die volgens het Privacybeleid noodzakelijk zijn voor de correcte uitvoering van de bestelling.

3.3. De bepalingen van de Voorwaarden en het Privacybeleid zijn van toepassing op Kopers die telefonisch of in de Winkels bestellen. Door een bestelling te plaatsen gaan zij akkoord met de Voorwaarden.

3.4. Wanneer de Koper, na het selecteren van het te kopen product of de dienst en het samenstellen van het winkelmandje, alle bestelstappen doorloopt, waarvan de laatste de keuze en bevestiging van de betaalmethode is, wordt aangenomen dat er een koop-verkooprelatie is ontstaan tussen de Verkoper en de Koper en dat er een koop-verkoopovereenkomst is gesloten. De Verkoper stuurt de Koper een link naar de geldende Voorwaarden samen met de orderbevestiging naar het door de Koper opgegeven e-mailadres.

3.5. Door de Voorwaarden te bevestigen, geeft de Koper toestemming dat de handleiding(en) in het Nederlands van zijn bestelde product(en) uiterlijk op het moment van levering van het/de product(en) volgens de in de Voorwaarden en het Privacybeleid beschreven procedure wordt/worden verstrekt op het door de Koper aan de Verkoper opgegeven e-mailadres. Alle essentiële informatie over het product en de eigenschappen ervan wordt vermeld in de productbeschrijving op bebetono.lt.

3.6. Elke bestelling van de Koper wordt bewaard in de database van bebetono.lt.

  1. Rechten van de Koper

4.1. De Koper heeft het recht om goederen te kopen en diensten te bestellen op bebetono.lt volgens deze Voorwaarden.

4.2. De Koper heeft het recht om een bestelling te annuleren volgens deze Voorwaarden.

4.3. De Koper heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden volgens deze Voorwaarden.

4.4. De Koper heeft het recht om gekochte goederen te wijzigen of te retourneren volgens de Voorwaarden.

4.5. De Koper heeft andere rechten die zijn vastgelegd in deze Voorwaarden, het Privacybeleid en de wetgeving van de Republiek Litouwen.

  1. Verplichtingen van de Koper

5.1. Bij het gebruik van bebetono.lt moet de Koper zijn verplichtingen nakomen, deze Voorwaarden, het Privacybeleid en andere voorwaarden die duidelijk zijn aangegeven op bebetono.lt naleven, en de wetgeving van de Republiek Litouwen niet schenden.

5.2. De Koper moet betalen voor bestelde goederen of diensten en deze in ontvangst nemen volgens deze Voorwaarden. Als de Koper ervoor kiest om de goederen in de Winkel af te halen, moet de Koper deze binnen de in de Voorwaarden gestelde termijnen afhalen in de gekozen Winkel.

  1. Rechten van de Verkoper

6.1. De Verkoper heeft het recht om bepaalde functies of delen daarvan op bebetono.lt te wijzigen, op te schorten of te beëindigen, en om de indeling van elementen op bebetono.lt te wijzigen.

6.2. De Verkoper heeft het recht om de activiteiten van bebetono.lt op te schorten of te beëindigen. In dat geval worden alle aanvaarde en bevestigde bestellingen van Kopers afgehandeld en worden geen nieuwe bestellingen aangenomen.

6.3. Bij wezenlijke wijzigingen in de voorwaarden voor dienstverlening (bijv. verandering van marktomstandigheden, wetgeving, etc.), heeft de Verkoper het recht om de omvang of wijze van dienstverlening op bebetono.lt te wijzigen, diensten of delen daarvan op te schorten, te beëindigen of in rekening te brengen. Als de Koper niet akkoord gaat, wordt zijn bestelling geannuleerd.

6.4. Als de Koper probeert de stabiliteit of veiligheid van bebetono.lt te schaden of zijn verplichtingen niet nakomt, heeft de Verkoper het recht om onmiddellijk en zonder voorafgaande kennisgeving de mogelijkheid van de Koper om bebetono.lt te gebruiken te beperken of op te schorten, of in uitzonderlijke gevallen het Account van de Koper te verwijderen.

6.5. De Verkoper heeft het recht om zonder voorafgaande kennisgeving aan de Koper diens bestelling te annuleren als de Koper, na keuze voor de betaalmethoden genoemd in artikel 8.2.1 of 8.2.2, niet binnen 3 (drie) werkdagen voor de goederen betaalt.

6.6. Wanneer de Koper kiest voor de betaalmethode genoemd in artikel 8.2.3, heeft de Verkoper bij onduidelijkheden over de informatie in de bestelling het recht om contact op te nemen met de Koper via de in de bestelling opgegeven contactgegevens. De levertermijn begint in dat geval te lopen vanaf de dag van contact met de Koper. De Verkoper heeft het recht om zonder voorafgaande kennisgeving aan de Koper diens bestelling te annuleren als i) de Verkoper er niet in slaagt binnen 2 (twee) werkdagen na plaatsing van de bestelling contact op te nemen met de Koper, of ii) als de Koper de gevraagde informatie niet binnen de door de Verkoper gestelde termijn verstrekt, of iii) als de Koper geen toestemming geeft voor de controle van zijn persoonsgegevens.

6.7. De Verkoper heeft het recht om naar eigen goeddunken zonder afzonderlijke toestemming van de Koper de aankoop van door hem geselecteerde producten (producten in het winkelmandje) op te splitsen in afzonderlijke bestellingen, tenzij de Koper vóór bevestiging van de bestellingen wenst de producten in het winkelmandje aan te schaffen middels één gezamenlijke bestelling. In geval van een dergelijke splitsing wordt de prijs van aanvullende diensten (bijv. levering van goederen, bezorging etc.) die bij een specifieke bestelling horen dienovereenkomstig verdeeld over de afzonderlijke bestellingen en kan daarom afwijken van de serviceprijs vermeld in de beschrijving van het specifieke product.

6.8. De Verkoper heeft andere rechten die zijn vastgelegd in deze Voorwaarden, het Privacybeleid, andere documenten van bebetono.lt en de wetgeving van de Republiek Litouwen.

  1. Verplichtingen van de Verkoper

7.1. De Verkoper verplicht zich om onder de voorwaarden vastgelegd in deze Voorwaarden en andere documenten van bebetono.lt de Koper in staat te stellen gebruik te maken van de diensten die worden aangeboden op bebetono.lt.

7.2. De Verkoper verplicht zich om op bebetono.lt duidelijk en begrijpelijk de informatie te verstrekken aan de Koper die is vastgelegd in artikel 6.2287 van het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Litouwen.

7.3. De Verkoper verplicht zich om de privacy van de Koper te respecteren en de Persoonsgegevens van de Koper alleen te verwerken volgens de procedures vastgelegd in de Voorwaarden, het Privacybeleid en de wetgeving van de Republiek Litouwen.

7.4. De Koper vóór het plaatsen van een bestelling informeren over de opschorting of beëindiging van functies op bebetono.lt die van belang zijn voor de uitvoering van de bestelling, evenals over de wijzigingen genoemd in artikel 6.2 – 6.3. Het verstrekken van informatie op bebetono.lt wordt beschouwd als adequate informatieverstrekking. Nadat de Verkoper de bestelling van de Koper ter uitvoering heeft aanvaard, wordt de Koper via een van de door de Koper opgegeven contactgegevens (telefoon, sms of e-mail) geïnformeerd over de opschorting of beëindiging van functies op bebetono.lt die van belang zijn voor de uitvoering van deze bestelling.

7.5. De Verkoper verplicht zich om onder de voorwaarden van de Voorwaarden de door de Koper bestelde goederen te leveren en door de Koper geretourneerde goederen in ontvangst te nemen.

7.6. Als de Verkoper door belangrijke omstandigheden het bestelde product niet aan de Koper kan leveren, verplicht hij zich om de Koper een vergelijkbaar of zo veel mogelijk gelijkwaardig product aan te bieden. Als de Koper weigert het product te accepteren dat werd aangeboden als vergelijkbaar of gelijkwaardig, verplicht de Verkoper zich om het betaalde bedrag binnen 14 (veertien) werkdagen terug te betalen indien er vooruitbetaling heeft plaatsgevonden, en in alle gevallen de bestelling te annuleren.

7.7. Als de Verkoper niet akkoord gaat met de eisen van de Koper, moet hij uiterlijk binnen 14 (veertien) kalenderdagen na ontvangst van de klacht van de Koper, tenzij de wetgeving van de Republiek Litouwen en de Europese Unie anders bepaalt, de consument een gedetailleerd gemotiveerd schriftelijk antwoord geven.

7.8. De Verkoper verplicht zich om andere verplichtingen na te komen die aan de Verkoper worden opgelegd door de Voorwaarden, het Privacybeleid en de wetgeving van de Republiek Litouwen.

  1. Productprijzen, betalingsvoorwaarden en -termijnen

8.1. De prijzen van producten in bestellingen op bebetono.lt worden vermeld in euro’s, inclusief het op dat moment wettelijk geldende BTW-tarief.

8.2. Voor bestelde producten kan de Koper op een van de volgende manieren betalen (keuze kan worden beperkt naar goeddunken van de Verkoper):

8.2.1. via internetbankieren;

8.2.2. via bankoverschrijving;

8.2.3. contant of per bankpas bij levering/afhalen;

8.2.4. via de dienstverlening voor het afsluiten van consumentenkredietovereenkomsten aangeboden door leasemaatschappijen;

8.3. Wanneer de Verkoper de betaling voor de producten ontvangt of een bevestiging krijgt van de financiering van de aankoop (als de Koper heeft gekozen voor de betaalmethode genoemd in artikel 8.2.4 – 8.2.5), wordt de productbestelling bevestigd en begint de levertermijn te lopen.

8.4. Door de Voorwaarden te bevestigen, gaat de Koper ermee akkoord dat de aankoopbewijzen – BTW-facturen, die tevens dienen als garantiebewijzen voor de producten, elektronisch aan hem worden verstrekt op het e-mailadres opgegeven in het registratieformulier direct na afronding van de bestelling. De BTW-facturen vermelden de geselecteerde producten, hoeveelheden, toegekende kortingen, eindprijs inclusief alle belastingen en andere verplichte gegevens volgens de wetgeving inzake boekhouding.

8.5. De productprijs kan niet worden gewijzigd nadat de Verkoper de bestelling heeft bevestigd, behalve wanneer de productprijs is gewijzigd door een technische fout in informatiesystemen, correctie van duidelijke (typografische) fouten of andere objectieve essentiële redenen buiten de macht van de Verkoper (met bewijs van deze redenen). Als de Koper in dat geval niet akkoord gaat met aanschaf van het product tegen de nieuwe prijs, kan de Koper de bestelling annuleren door de Verkoper binnen 2 (twee) werkdagen te informeren. Bij annulering van de bestelling volgens dit artikel worden alle door de Koper betaalde bedragen terugbetaald.

8.6. Voor een winkelmandje waarvan de totale prijs van alle producten lager is dan € 9,99 (inclusief het op dat moment wettelijk geldende BTW-tarief), wordt een administratievergoeding van € 2,99 (inclusief het op dat moment wettelijk geldende BTW-tarief) in rekening gebracht. Door de Voorwaarden te bevestigen, gaat de Koper akkoord met de toepassing van de in dit artikel genoemde administratievergoeding en verplicht hij zich deze aan de Verkoper te betalen. In gevallen waarin volgens de Voorwaarden geld voor producten aan de Koper wordt terugbetaald, wordt ook de administratievergoeding terugbetaald als de Koper deze had betaald.

  1. Productlevering

9.1. Bij het bestellen van producten kan de Koper kiezen uit een van de leveringsmethoden genoemd in artikel 9.2 – 9.5 van de Voorwaarden. De leveringsvoorwaarden en -tarieven zijn te vinden HIER.

9.2. Als de Koper bij de bestelling kiest voor thuisbezorging van producten:

9.2.1. De Koper verplicht zich om het exacte afleveradres op te geven.

9.2.2. De Koper verplicht zich om de producten zelf in ontvangst te nemen. Bij ontvangst van de producten moet een geldig identiteitsbewijs worden getoond (identiteitskaart, paspoort of nieuw model rijbewijs). Als de Koper de producten niet zelf in ontvangst kan nemen en de producten worden afgeleverd op het door de Koper opgegeven adres, heeft de Koper niet het recht om claims in te dienen bij de Verkoper wegens levering aan een onbevoegd persoon.

9.2.3. De producten worden geleverd door de Verkoper of zijn gemachtigde vertegenwoordiger.

9.2.4. De kosten voor thuisbezorging zijn exclusief het naar boven brengen van de bestelde producten.

9.3. Als de Koper bij de bestelling kiest voor afhalen bij een van de postkantoren van de Litouwse Post:

9.3.1. De bestelde producten moeten worden afgehaald binnen 3 (drie) werkdagen nadat de Verkoper de Koper per e-mail of SMS heeft geïnformeerd dat de producten kunnen worden afgehaald.

9.3.2. De producten kunnen niet alleen worden afgehaald door de in de bestelling vermelde ontvanger maar ook door een andere persoon die bij het plaatsen van de bestelling is opgegeven. Bij het afhalen van de producten moet een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart, paspoort of nieuw model rijbewijs) worden meegenomen en getoond aan de medewerker van de Litouwse Post.

9.3.4. Afhalen van producten bij postkantoren van de Litouwse Post is niet mogelijk:

9.3.4.1. Als het totale gewicht van de bestelde producten meer is dan 20 (twintig) kg.

9.3.4.2. Als de totale afmetingen van de bestelde producten deze service niet mogelijk maken. In dit geval wordt bij de productbestelling niet aangegeven dat deze service beschikbaar is.

9.3.4.3. Als bij het bestellen van een product bij de informatie over leveringsmethoden niet wordt aangegeven dat deze service beschikbaar is.

9.4. De Koper kan de producten gratis afhalen in een van de Winkels. Als de Koper bij het plaatsen van de bestelling voor deze methode kiest:

9.4.1. De bestelde producten moeten worden afgehaald binnen 3 (drie) werkdagen nadat de Verkoper de Koper per e-mail heeft geïnformeerd dat de producten kunnen worden afgehaald.

9.4.2. De producten kunnen alleen worden afgehaald door de persoon die de bestelling heeft geplaatst of door de persoon die bij het plaatsen van de bestelling is opgegeven. Bij het afhalen van de producten moet een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart, paspoort of nieuw model rijbewijs) worden meegenomen en getoond aan de medewerker van de Verkoper.

9.5. Als de Koper bij het plaatsen van de bestelling kiest voor levering aan een Omniva pakketautomaat of een LP EXPRESS zelfbedieningsterminal voor pakketten:

9.5.1. In Omniva pakketautomaten of LP EXPRESS zelfbedieningsterminals voor pakketten kunnen producten worden afgehaald die minder dan 30 kg wegen. Producten zwaarder dan 30 kg worden niet geleverd aan pakketautomaten en zelfbedieningsterminals voor pakketten.

9.5.2. Een zending uit een Omniva pakketautomaat moet worden afgehaald binnen 7 (zeven) kalenderdagen nadat de Verkoper de Koper per e-mail heeft geïnformeerd dat het product kan worden afgehaald. Een zending uit een LP EXPRESS zelfbedieningsterminal voor pakketten moet worden afgehaald binnen 5 (vijf) kalenderdagen nadat de Verkoper de Koper per e-mail heeft geïnformeerd dat het product kan worden afgehaald

9.5.3. De leveringsvoorwaarden en het tarief voor de Koper zijn beschreven HIER.

9.6. De Verkoper levert de producten aan de Koper volgens de termijnen vermeld in de productbeschrijvingen. Deze termijnen zijn indicatief en gelden niet in gevallen waarin de Verkoper de benodigde producten niet op voorraad heeft en de Koper wordt geïnformeerd over het tekort aan bestelde producten. Door deze Voorwaarden te bevestigen gaat de Koper ermee akkoord dat in uitzonderlijke gevallen de levering van producten vertraging kan oplopen door onvoorziene omstandigheden buiten de macht van de Verkoper. In dat geval verplicht de Verkoper zich om onmiddellijk contact op te nemen met de Koper en de leveringstermijnen en andere voorwaarden af te stemmen. Als de Verkoper de producten niet binnen de gestelde termijn levert en Partijen geen aanvullende termijn voor levering overeenkomen, kan de Koper gebruik maken van het recht vastgelegd in artikel 11.1 van de Voorwaarden – ontbinding van de koop-verkoopovereenkomst voor producten of diensten.

9.7. De Verkoper wordt ontheven van aansprakelijkheid voor schending van leveringstermijnen als de producten niet of niet tijdig aan de Koper worden geleverd door schuld van derden die niet verbonden zijn aan en/of onafhankelijk zijn van de Verkoper, of door omstandigheden die afhankelijk zijn van de Koper.

9.8. Bij levering van de goederen moet de Koper samen met de Verkoper of diens gemachtigde vertegenwoordiger de staat van de zending en de goederen controleren en het overdracht-ontvangstdocument ondertekenen. Na ondertekening van het overdracht-ontvangstdocument door de Koper wordt aangenomen dat de goederen in goede staat zijn geleverd, zonder schade die niet aan fabricagefouten toe te schrijven is, en zonder afwijkingen in de samenstelling van de goederen (die tijdens externe inspectie kunnen worden vastgesteld). Als de Koper merkt dat de verpakking van de geleverde goederen beschadigd is (gekreukt, nat of anderszins extern beschadigd), de goederen beschadigd zijn en/of de goederen een onjuiste samenstelling hebben, moet de Koper dit vermelden in het overdracht-ontvangstdocument en, in aanwezigheid van de Verkoper of diens vertegenwoordiger, een vrije-vorm schade/afwijkingsrapport opstellen. Als de Koper deze acties niet uitvoert, wordt de Verkoper ontheven van aansprakelijkheid voor schade aan de goederen wanneer dergelijke schade niet het gevolg is van fabricagefouten en voor afwijkingen in de samenstelling van de goederen, alleen als deze afwijkingen tijdens externe inspectie kunnen worden vastgesteld.

9.9. Het risico van toevallig verlies of beschadiging van de goederen gaat over op de Koper vanaf het moment dat de goederen aan de Koper zijn overgedragen.

9.10. Als de Koper volgens de punten 9.2 – 9.6 van de Voorwaarden de goederen niet binnen de gestelde termijn afhaalt of als deze niet aan de Koper kunnen worden geleverd en de Koper heeft betaald voor de goederen en hun levering, nemen vertegenwoordigers contact op met de Koper over een andere leveringstijd en/of -methode. Als de Koper de goederen nog steeds niet afhaalt of als deze niet kunnen worden geleverd, worden de goederen geretourneerd aan de Verkoper, wordt de bestelling geannuleerd en wordt het voor de goederen betaalde geld aan de Koper terugbetaald, na aftrek van bankkosten die de Verkoper in rekening worden gebracht voor uitgevoerde bankoverschrijvingen, leveringskosten indien van toepassing, en administratiekosten zoals bepaald in punt 8.7 van deze Voorwaarden, indien van toepassing.

9.11. Als de Koper volgens de punten 9.2 – 9.5 van de Voorwaarden de goederen niet binnen de gestelde termijn afhaalt of als deze niet aan de Koper kunnen worden geleverd en de Koper heeft niet betaald voor de goederen, worden dergelijke goederen geretourneerd aan de Verkoper en wordt de bestelling geannuleerd.

  1. Kwaliteitsgarantie en gebruiksduur van de goederen

10.1. De eigenschappen van elk product dat op bebetono.lt wordt verkocht, worden vermeld in de productbeschrijving bij elk product.

10.2. De door de Verkoper aangeboden goederen zijn van goede kwaliteit, d.w.z. de eigenschappen van de goederen komen overeen met de productbeschrijving. Het product voldoet aan de koopovereenkomst als:

10.2.1. het product overeenkomt met de beschrijving van de Verkoper en dezelfde eigenschappen heeft als het product dat de Verkoper als voorbeeld of model heeft getoond bij het adverteren van dat product op bebetono.lt;

10.2.2. het product geschikt is voor het doel waarvoor dergelijke producten gewoonlijk worden gebruikt;

10.2.3. het product voldoet aan de kwaliteitsindicatoren die gewoonlijk kenmerkend zijn voor producten van dezelfde aard en die de Koper redelijkerwijs mag verwachten op basis van de aard van het product en de openbare verklaringen van de fabrikant, zijn vertegenwoordiger of verkoper, inclusief reclame en productlabeling, met betrekking tot specifieke eigenschappen van het product.

10.3. De Verkoper is niet verantwoordelijk voor het feit dat de producten op bebetono.lt qua grootte, vorm, kleur of andere parameters mogelijk niet overeenkomen met de werkelijke grootte, vorm, kleur of andere parameters vanwege de eigenschappen van het beeldscherm van de Koper of andere technische redenen buiten de wil van de Verkoper. De Koper wordt aangeraden de productbeschrijving te lezen.

10.4. De Verkoper biedt voor verschillende productcategorieën een kwaliteitsgarantie voor een bepaalde periode, waarvan de specifieke termijn en andere voorwaarden worden vermeld in de productbeschrijvingen of samen met de factuur die als garantiebewijs dient.

10.5. De door de Verkoper verstrekte kwaliteitsgarantie beperkt of belemmert niet de consumentenrechten die door de wetgeving worden toegekend bij de aankoop van een product of dienst van onvoldoende kwaliteit.

10.6 De Verkoper biedt geen garantieonderhoudsdiensten voor producten (behalve eenvoudige functiecontroles die geen speciale kennis vereisen):

10.6.1. als het garantieservicecentrum/-centra zich buiten de Republiek Litouwen bevindt/bevinden, organiseert de Verkoper de verzending van de Producten naar dergelijk(e) centrum/centra;

10.6.2. als het garantieservicecentrum/-centra zich in de Republiek Litouwen bevindt/bevinden, wordt de Koper doorverwezen naar dergelijk(e) centrum/centra.

10.7. Er wordt geen garantie gegeven op informatie op informatiedragers. Kosten voor gegevensverlies of -herstel worden niet vergoed.

10.8. In gevallen waarin de wetgeving voor specifieke producten een bepaalde gebruiksduur voorschrijft, verbindt de Verkoper zich ertoe dergelijke producten aan de Koper te verkopen op een zodanige wijze dat deze een reële mogelijkheid heeft om dergelijke producten te gebruiken tot het einde van de gebruiksduur.

  1. Recht op annulering van de koopovereenkomst, procedure voor retournering en ruilen van goederen

11.1. Recht op annulering van de koopovereenkomst

11.1.1. De Koper heeft het recht om zonder opgave van redenen binnen 14 (veertien) dagen de koopovereenkomst te annuleren door de Verkoper hiervan in kennis te stellen. De Koper kan dit recht niet uitoefenen bij het sluiten van een van de overeenkomsten genoemd in artikel 6.22810, lid 2, van het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Litouwen.

11.1.2. De Koper stelt de Verkoper op een van de volgende manieren in kennis van de annulering van de koopovereenkomst: door het invullen van het modelformulier voor annulering van de overeenkomst of door het indienen van een duidelijke verklaring waarin zijn beslissing tot annulering van de overeenkomst wordt uiteengezet. De kennisgeving van annulering moet worden verzonden naar info@bebetono.lt. Na ontvangst van de kennisgeving van de Koper stuurt de Verkoper onmiddellijk een bevestiging van ontvangst.

11.1.3. De termijn van 14 (veertien) dagen voor het uitoefenen van het recht op annulering van de koopovereenkomst wordt als volgt berekend: a. bij het sluiten van een koopovereenkomst – vanaf de dag waarop de Koper of een door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, de bestelde goederen ontvangt; b. indien de Koper meer dan één product in één bestelling heeft besteld en de producten afzonderlijk worden geleverd – vanaf de dag waarop de Koper of een door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, het laatste product ontvangt; c. indien het product in verschillende partijen of delen wordt geleverd – vanaf de dag waarop de Koper of een door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, de laatste partij of het laatste deel ontvangt; d. in geval van een overeenkomst voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode – vanaf de dag waarop de Koper of een door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, het eerste product ontvangt.

11.1.4. Indien de Koper de koopovereenkomst heeft geannuleerd voordat de goederen aan hem zijn geleverd, verwerkt de Verkoper deze annulering als een afwijzing van de bestelling en informeert hij de Koper dienovereenkomstig via het door hem opgegeven e-mailadres.

11.1.5. Indien de Koper de koopovereenkomst heeft geannuleerd nadat de goederen zijn geleverd of nadat hij deze heeft afgehaald, zijn de bepalingen van punt 11.6 van de Voorwaarden van toepassing.

11.2. Aanvullende geld-terug-garantie van de Verkoper

11.2.1. Na het verstrijken van 14 (veertien) dagen maar vóór het verstrijken van 30 (dertig) dagen na de datum van levering of afhaling van het product, heeft de Koper het recht gebruik te maken van de aanvullende geld-terug-garantie die door de Verkoper aan de Koper wordt verstrekt, mits alle geretourneerde producten voorzien zijn van authentieke etiketten, beschermende zakken en originele verpakking, de eenmalige productverpakking niet beschadigd is, d.w.z. de producten niet het uiterlijk hebben verloren zoals ze werden verkocht.

11.2.2. De Koper moet binnen 30 (dertig) kalenderdagen na de datum van overdracht van het product aan de Koper kennis geven van zijn voornemen om van deze garantie gebruik te maken. De kennisgeving moet worden verzonden naar info@bebetono.lt en moet de te retourneren producten vermelden.

11.2.3. Als de kennisgeving wordt gedaan binnen 14 (veertien) kalenderdagen na de datum van overdracht van het product aan de Koper, zijn de bepalingen van punt 11.1 van de Voorwaarden van toepassing.

11.2.4. Als de kennisgeving wordt gedaan na het verstrijken van de termijn van 14 (veertien) kalenderdagen, maar niet later dan 30 (dertig) kalenderdagen na de datum van overdracht van het product aan de Koper, zijn alle kosten en risico’s in verband met de retournering van het product voor rekening van de Koper. In alle gevallen moet het product worden geretourneerd aan bebetono.lt vóór het verstrijken van de termijn van 30 (dertig) kalenderdagen, gerekend vanaf de datum van levering of afhaling van het product.

11.2.5. De aanvullende geld-terug-garantie van de Verkoper kan niet worden gebruikt voor de volgende bestelde producten:

11.2.5.1. cadeaubonnen;

11.2.5.2. verpakte producten die na levering zijn uitgepakt en die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn voor retournering;

11.2.5.3. babykleding;

11.2.5.4. speelgoed, babyspeelgoed, babybenodigdheden;

11.2.5.5. producten die op individuele bestelling van de Koper zijn vervaardigd of die duidelijk voor hem zijn aangepast, of die door hun aard na levering aan de Koper niet kunnen worden geretourneerd wegens verlies van handelseigenschappen, bederfelijk zijn of waarvan de houdbaarheidsdatum verstrijkt;

11.2.5.6. N-18 assortiment producten;

11.2.5.7. Schoeisel;

11.2.5.8. Kleding.

11.2.6. De procedure voor het retourneren van producten en geld is vastgelegd in punt 11.6 van de Voorwaarden.

11.3. Regels voor het ruilen en retourneren van producten van goede kwaliteit

11.3.1. De Koper heeft het recht om binnen 14 (veertien) dagen na de datum van overdracht van de producten aan hem de gekochte producten te ruilen voor soortgelijke producten van andere afmetingen, vorm, kleur, model of samenstelling. Indien bij het ruilen van producten een prijsverschil ontstaat, moet de Koper met de Verkoper afrekenen volgens de herberekende prijzen. De kennisgeving van de Koper van zijn wens om gebruik te maken van het in dit punt van de Voorwaarden bepaalde recht, met vermelding van de te retourneren producten, moet worden verzonden naar info@bebetono.lt.

11.3.2. Indien de Koper niet tevreden is met de vorm, maat, kleur, het model of de samenstelling van de gekochte producten, worden de producten geruild en geretourneerd overeenkomstig de “Regels voor de detailhandel" die zijn goedgekeurd bij besluit nr. 738 van de regering van de Republiek Litouwen van 22 juli 2014. Binnen de in punt 11.3.1 van de Voorwaarden genoemde termijn heeft de Koper het recht alle producten te ruilen en te retourneren die niet op deze lijst voorkomen:

11.3.2.1. tabak en tabaksproducten;

11.3.2.2. parfums, cosmetica en toiletartikelen;

11.3.2.3. fotografie- en cinematografische producten;

11.3.2.4. gedrukte boeken, reproducties en andere drukwerkproducten;

11.3.2.5. stoffen;

11.3.2.6. vloerbedekking, met uitzondering van tapijten en vloerkleedjes;

11.3.2.7. gebreide ondergoed voor heren, jongens, dames of meisjes;

11.3.2.8. babykleding;

11.3.2.9. panty’s, sokken, kniekousen en soortgelijke artikelen;

11.3.2.10. genaaide onderhemden, nachthemden, pyjama’s en soortgelijke artikelen voor heren, jongens, dames of meisjes;

11.3.2.11. beha’s, gordels, korsetten en soortgelijke artikelen;

11.3.2.12. parels, edelstenen, edele metalen en artikelen daarvan, met uitzondering van kunstbijouterie;

11.3.2.13. machines en mechanische toestellen;

11.3.2.14. elektrische machines en apparaten, apparaten voor het opnemen en weergeven van geluid en voor het opnemen en weergeven van televisiebeeld en -geluid;

11.3.2.15. voertuigen voor vervoer over land

11.3.2.16. schepen, boten en drijvende inrichtingen

11.3.2.17. optische instrumenten en apparaten, instrumenten en apparaten voor fotografie, cinematografie, meting, controle, geneeskunde of chirurgie;

11.3.2.18. uurwerken;

11.3.2.19. muziekinstrumenten;

11.3.2.20. wapens en munitie;

11.3.2.21. meubelen, beddengoed, verlichtingsarmaturen;

11.3.2.22. speelgoed, spellen, met uitzondering van sport- en visbenodigdheden;

11.3.2.23. kunstwerken, verzamelobjecten en antiek;

11.3.2.24. planten, dieren en voedingsmiddelen van goede kwaliteit;

11.3.2.25. gewogen en gemeten producten die op verzoek van de consument speciaal zijn bereid, afgesneden, in stukken gesneden en dergelijke.

11.3.3. Na ontvangst van de producten verbindt de Verkoper zich ertoe deze te ruilen voor dezelfde producten, maar alleen in de door de Koper aangegeven vorm, maat, kleur, model of samenstelling. Indien de Verkoper niet over een geschikt product voor ruil beschikt, betaalt hij de Koper het voor het product betaalde geld terug. Het geld wordt aan de Koper terugbetaald binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper van zijn wens om van dit recht gebruik te maken heeft ontvangen, of indien het Product niet door de Koper aan de Verkoper is geretourneerd, wordt de in dit punt genoemde termijn berekend vanaf de datum waarop het Product aan de Verkoper is geretourneerd.

11.3.4. Door deze Voorwaarden te accepteren, stemt de Koper ermee in dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.

11.3.5. De procedure voor het retourneren van producten en geld is vastgelegd in punt 11.6 van de Voorwaarden.

11.4. Regels voor het ruilen en retourneren van producten van onvoldoende kwaliteit

11.4.1. Gebreken aan verkochte producten worden verholpen, producten van onvoldoende kwaliteit worden geruild of geretourneerd volgens de in de Voorwaarden vastgelegde procedure en met inachtneming van de vereisten van de wetgeving van de Republiek Litouwen.

11.4.2. Indien de Koper producten van onvoldoende kwaliteit heeft gekocht en dit heeft aangegeven in het overdracht-ontvangstdocument van het product (indien niet aangegeven, zijn de bepalingen van punt 11.3 van de Voorwaarden van toepassing) of indien de onvoldoende kwaliteit van de producten zich manifesteert in een fabricagefout die ten tijde van de aankoop van de producten aanwezig was, of in een afwijking van de door de fabrikant opgegeven specificaties, kan de Koper de producten retourneren en naar eigen keuze eisen:

11.4.2.1. dat de Verkoper de gebreken van het product binnen een redelijke termijn kosteloos verhelpt, indien de gebreken kunnen worden verholpen;

11.4.2.2. dat de aankoopprijs dienovereenkomstig wordt verlaagd;

11.4.2.3. dat het product wordt vervangen door een soortgelijk product van goede kwaliteit, behalve wanneer de gebreken gering zijn of te wijten zijn aan de schuld van de Koper;

11.4.2.4. de betaalde prijs terug te krijgen en de koopovereenkomst te ontbinden, wanneer de verkoop van producten van onvoldoende kwaliteit een wezenlijke schending van de bestelling vormt.

11.4.3. De Koper kan slechts één van de in punt 11.4.2 van de Voorwaarden genoemde rechtsmiddelen kiezen. De Koper moet zijn keuze kenbaar maken bij het retourneren van het product. Indien de Verkoper niet in staat is het door de Koper gekozen rechtsmiddel als bedoeld in punt 11.4.2 uit te voeren, stelt de Verkoper een alternatief rechtsmiddel als bedoeld in punt 11.4.2 voor. De Koper heeft niet het recht het gekozen rechtsmiddel te wijzigen. De Koper heeft niet het recht de koopovereenkomst te ontbinden indien het gebrek van het product van ondergeschikt belang is.

11.4.4. Voor het retourneren van producten moet de Koper aan de volgende voorwaarden voldoen:

11.4.4.1. de Verkoper hiervan in kennis stellen per e-mail naar info@bebetono.lt, waarbij in de kennisgeving de te retourneren producten moeten worden vermeld;

11.4.4.2. het aankoopbewijs van de producten, het garantiebewijs (indien afgegeven) overleggen;

11.4.4.3. een verzoek in vrije vorm indienen.

11.4.5. De Koper kan gebruik maken van het recht om producten van onvoldoende kwaliteit te retourneren binnen de in het aankoopbewijs van de producten vermelde garantietermijn.

11.4.6. De Verkoper heeft het recht de door de Koper geretourneerde producten niet te accepteren indien de Koper zich niet houdt aan de in de Voorwaarden vastgelegde procedure voor het retourneren van producten.

11.4.7. De Koper moet de kosten van levering en retournering van het product betalen, en de Verkoper moet, na zich ervan te hebben vergewist dat de producten zijn geretourneerd wegens onvoldoende kwaliteit, de door de Koper gemaakte kosten van levering en retournering terugbetalen, behoudens de in de Voorwaarden genoemde uitzonderingen. Bij het retourneren van producten wordt punt 11.6 van de Voorwaarden in acht genomen.

11.4.8. Het geld wordt aan de Koper terugbetaald binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper over het product van onvoldoende kwaliteit heeft ontvangen, of indien het product niet door de Koper aan de Verkoper is geretourneerd, wordt de in dit punt genoemde termijn berekend vanaf de datum waarop het Product aan de Verkoper is geretourneerd. Door deze Voorwaarden te accepteren stemt de Koper ermee in dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.

11.4.9. Er wordt geen geld terugbetaald voor producten die opzettelijk of door onachtzaamheid zijn beschadigd (blootgesteld aan chemische stoffen, water, open vuur, hoge temperatuur, scherpe voorwerpen, enz.), of indien de gebruiks- of bewaarvoorschriften van het product zijn geschonden, of indien de producten op onjuiste wijze of niet volgens het beoogde doel zijn gebruikt.

11.4.10. Afzonderlijke regels voor het retourneren van producten van onvoldoende kwaliteit kunnen worden vermeld in de garantiebewijzen (garanties) die bij de producten worden geleverd.

11.5. Ruilen en retourneren van producten bij levering van verkeerde producten

11.5.1. Indien aan de Koper verkeerde producten zijn geleverd, moet de Koper de Verkoper hiervan onmiddellijk, maar niet later dan binnen 7 (zeven) werkdagen, in kennis stellen per e-mail naar info@bebetono.lt. De Verkoper verbindt zich ertoe dergelijke producten op eigen kosten op te halen en te vervangen door de juiste producten. Indien de Verkoper niet over de bestelde producten beschikt, betaalt hij de Koper het voor het/de product(en) betaalde geld terug. Het geld wordt aan de Koper terugbetaald binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper over de annulering van de overeenkomst heeft ontvangen, of indien het Product niet door de Koper aan de Verkoper is geretourneerd, wordt de in dit punt genoemde termijn berekend vanaf de datum waarop het Product aan de Verkoper is geretourneerd. Door deze Voorwaarden te accepteren stemt de Koper ermee in dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.

11.5.2. De procedure voor het retourneren van producten en geld is vastgelegd in punt 11.6 van de Voorwaarden.

11.6. Procedure voor het retourneren van producten en geld

11.6.1. Voor producten die zijn gekocht van bebetono.lt Partners moet de Koper rechtstreeks contact opnemen met de specifieke bebetono.lt Partner van wie het product is gekocht.

11.6.2. De Koper kan alleen gebruik maken van het recht om producten te retourneren als de termijn voor het retourneren van het product niet is verstreken. Bij het retourneren van producten in de gevallen genoemd in punt 11.1. -11.3. van de Voorwaarden gelden aanvullende eisen: het product mag niet beschadigd zijn of wezenlijk van uiterlijk zijn veranderd, en het mag niet zijn gebruikt – alle geretourneerde producten moeten voorzien zijn van authentieke etiketten, beschermende zakken en originele verpakking.

11.6.3. Alle geschenken die samen met het gekochte product zijn geleverd, moeten tegelijkertijd worden geretourneerd, behalve wanneer het gekochte product wordt geretourneerd wegens kwaliteitsgebreken en de geschenken die ermee zijn geleverd door hun aard zijn verbruikt in de periode tussen de aankoop van het product en de dag waarop de gebreken van dit product aan het licht kwamen, of wanneer de gebruiksduur van dergelijke geschenken is verstreken.

11.6.4. Bij het retourneren van producten moet de Koper het adres van de afzender vermelden en het product op passende wijze verpakken, zodat het tijdens de verzending niet beschadigd raakt. De Verkoper betaalt geen geld terug voor producten die tijdens de verzending zijn beschadigd. De Verkoper is niet verantwoordelijk voor zendingen die onjuist verpakt zijn verzonden, waarbij het adres onjuist is vermeld, of voor zendingen die tijdens de verzending verloren zijn gegaan of beschadigd zijn geraakt.

11.6.5. Indien de Koper een productset heeft gekocht op bebetono.lt, moet hij de volledige productset aan de Verkoper retourneren, d.w.z. de Koper kan de rechten voor het retourneren van producten alleen uitoefenen ten aanzien van alle producten in de set. Indien ten minste één van de producten in de set niet voldoet aan de eisen van punt 11.6.2 van de Voorwaarden, heeft de Verkoper het recht te weigeren de volledige productset terug te nemen.

11.6.6. De Koper die gebruik heeft gemaakt van de in de punten 11.1-11.5 van de Voorwaarden genoemde rechten, moet voldoen aan de in de Voorwaarden gestelde eisen voor het retourneren van producten en de daarin vastgelegde procedure volgen.

11.6.7. De Koper kan de Producten retourneren door ze naar de winkels van de Verkoper te brengen, via koeriers te retourneren of per post te verzenden. De Producten moeten aan de Verkoper worden geretourneerd op het adres dat wordt vermeld in de bevestiging van ontvangst van de kennisgeving van opzegging die door de Verkoper aan de Koper is verzonden. De voorwaarden voor het leveren van zware producten (voor kwaliteitsbeoordeling, vervanging, reparatie of retournering) aan de Verkoper worden apart overeengekomen tussen de Koper en de Verkoper via telefoon of e-mail info@bebetono.lt, of de Koper levert ze zelf af bij de Vilnius Winkel.

11.6.8. Als de Verkoper het product bij de Koper thuis heeft afgeleverd en het niet mogelijk is om het op een van deze manieren te retourneren, moet de Verkoper het product op eigen kosten bij de Koper ophalen.

11.6.9. Als de Koper gebruik heeft gemaakt van de rechten vastgelegd in de artikelen 11.1, 11.3-11.5 van de Voorwaarden, wordt het geld binnen 14 (veertien) kalenderdagen terugbetaald nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper heeft ontvangen, en als het product niet door de Koper aan de Verkoper is geretourneerd, wordt de in dit artikel genoemde termijn berekend vanaf de datum waarop het product aan de Verkoper is geretourneerd. Als de Koper gebruik heeft gemaakt van de aanvullende geld-terug-garantie, geldt een terugbetalingstermijn van 30 (dertig) kalenderdagen, gerekend vanaf de datum waarop het product aan de Verkoper is geretourneerd.

11.6.10. Door deze Voorwaarden te accepteren, stemt de Koper ermee in dat het geld wordt teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.

11.6.11. Bij gebruik van de rechten vastgelegd in de artikelen 11.1-11.3 van de Voorwaarden wordt aan de Koper terugbetaald: de productprijs, administratiekosten indien van toepassing, leveringskosten. Bij gebruik van de rechten vastgelegd in de artikelen 11.4-11.5 van de Voorwaarden wordt aan de Koper terugbetaald: de productprijs, administratiekosten indien van toepassing, leveringskosten, retourkosten.

11.6.12. De Verkoper heeft het recht om de door de consument betaalde bedragen niet terug te betalen totdat de producten aan de Verkoper zijn geretourneerd en zijn gecontroleerd op naleving van artikel 11.6.2 van de Voorwaarden.

11.6.13. Als er bij het ruilen van producten een prijsverschil ontstaat, moeten de Koper en de Verkoper afrekenen volgens de herberekende prijzen.

  1. Aansprakelijkheid

12.1. De Koper is verantwoordelijk voor handelingen uitgevoerd bij het gebruik van bebetono.lt.

12.2. De geregistreerde Koper is verantwoordelijk voor het bewaren en/of doorgeven van zijn inloggegevens aan derden. Als een derde partij gebruik maakt van de diensten van bebetono.lt door in te loggen met de inloggegevens van de Koper, beschouwt de Verkoper deze persoon als de Koper.

12.3. De Verkoper wordt vrijgesteld van alle aansprakelijkheid in gevallen waarin verliezen ontstaan doordat de Koper, ondanks de aanbevelingen van de Verkoper en zijn verplichtingen, deze Voorwaarden en het Privacybeleid niet heeft gelezen, hoewel deze mogelijkheid hem werd geboden.

12.4. Als bebetono.lt links bevat naar websites van derden, garandeert de Verkoper niet dat de informatie die via deze links kan worden bekeken correct, volledig of nauwkeurig is. Derden zijn verantwoordelijk voor de inhoud, juistheid, volledigheid en nauwkeurigheid van de door hen verstrekte informatie. De Verkoper is niet verplicht om doorgegeven of opgeslagen externe informatie te controleren of illegale handelingen vast te stellen.

12.5. De Verkoper is niet verantwoordelijk voor de correcte nakoming van wederzijdse verplichtingen tussen de Koper en de Partners van de Verkoper wiens producten of diensten de Koper bestelt via bebetono.lt.

  1. Informatie-uitwisseling

13.1. De Verkoper stuurt alle berichten volgens deze Voorwaarden en het Privacybeleid naar het e-mailadres dat de Koper heeft opgegeven tijdens de registratie of bij het bestellen van producten, of via SMS naar het opgegeven telefoonnummer.

13.2. De Koper stuurt alle berichten en vragen via de contactmogelijkheden die vermeld staan in de sectie “Contact" op bebetono.lt.

  1. Slotbepalingen

14.1. Deze Voorwaarden zijn opgesteld in overeenstemming met de wetgeving van de Republiek Litouwen.

14.2. Op de verhoudingen die voortvloeien uit deze Voorwaarden is het recht van de Republiek Litouwen van toepassing.

14.3. Alle geschillen die voortvloeien uit de uitvoering van deze Voorwaarden worden opgelost door middel van onderhandelingen. Als er binnen 20 (twintig) kalenderdagen geen overeenstemming wordt bereikt, worden geschillen beslecht volgens de procedures vastgelegd in de wetgeving van de Republiek Litouwen.

14.4. Indien de Koper het niet eens is met het antwoord van de Verkoper op de schriftelijke klacht van de Koper, kan de Koper (natuurlijke persoon, consument) zijn verzoek/klacht over het product gekocht op bebetono.lt indienen bij de Nationale Autoriteit voor Consumentenbescherming (Vilniaus g. 25, 01402 Vilnius, e-mail tarnyba@vvtat.lt, tel. 85 262 67 51, fax (85) 279 1466, website www.vvtat.lt (en ook bij de territoriale afdelingen van de Nationale Autoriteit voor Consumentenbescherming in de provincies) – of het klachtenformulier invullen op het ODR-platform https://ec.europa.eu/odr/.