REGELS VOOR AANKOOP - VERKOOP VAN GOEDEREN
- Concepten
1.1. De verkoper is de particuliere rechtspersoon "MDS projektai" geregistreerd in het Vilnius-filiaal van het register van rechtspersonen van de Republiek Litouwen VĮ "Registrų centras", rechtspersooncode 304445716, btw-betalercode LT100010665010, geregistreerd kantooradres 13, Linkmenų, Vilnius 09300.
1.2. BeBetono.lt is een elektronische winkel in bebetono.lt.
1.3. Koper - 1) een weerbare natuurlijke persoon, dat wil zeggen een persoon die meerderjarig is en wiens hoedanigheid niet door een gerechtelijk bevel is beperkt; 2) een minderjarige tussen de veertien en achttien jaar die de toestemming heeft van zijn ouders of voogden, behalve in gevallen waarin hij ontvoogd is; 3) rechtspersoon; 4) naar behoren gemachtigde vertegenwoordigers van alle bovengenoemde personen.
1.4. Partijen - Koper en Verkoper samen.
1.5. Partner van de verkoper - een rechtspersoon: 1) het verkopen van goederen of het leveren van diensten op bebetono.lt, evenals een rechtspersoon die wordt gebruikt om de bestelling van de koper uit te voeren; 2) bebetono.lt, waarmee gezamenlijke acties of projecten worden uitgevoerd, wordt gepubliceerd op de webpagina's van deze rechtspersoon of in alle media waar de actie of het project van bebetono.lt en deze rechtspersoon wordt beschreven.
1.6. Persoonlijke gegevens - alle informatie met betrekking tot een natuurlijke persoon - een betrokkene wiens identiteit bekend is of direct of indirect kan worden bepaald aan de hand van gegevens zoals een persoonlijke code, een of meer fysieke, fysiologische, psychologische, economische, culturele of sociale kenmerken die kenmerkend zijn voor een persoon tekent
1.7. De regels zijn deze "Regels voor het kopen en verkopen van goederen in de elektronische winkel bebetono.lt".
1.8. Account - het resultaat van de registratie van de Koper op bebetono.lt, die een account aanmaakt dat zijn persoonlijke gegevens en bestelgeschiedenis beschermt.
1.9. Privacybeleid – een door de verkoper goedgekeurd document dat de basisregels bevat voor het verzamelen, opslaan, verwerken en opslaan van persoonlijke gegevens met behulp van bebetono.lt.
- Algemene bepalingen
2.1. De koper keurt de regels goed nadat hij zich ermee vertrouwd heeft gemaakt en het vakje heeft aangevinkt naast de verklaring "Ik heb mezelf vertrouwd gemaakt met de regels voor het kopen en verkopen van goederen in de elektronische winkel bebetono.lt en ik ga ermee akkoord". De Regels die op deze manier zijn goedgekeurd, zijn een bindend juridisch document voor de Partijen, waarin de rechten en plichten van de Koper en de Verkoper, de aankoop- en betalingsvoorwaarden voor goederen, de volgorde van levering en teruggave van goederen, de verantwoordelijkheid van de partijen en andere voorwaarden met betrekking tot de aan- en verkoop van goederen op bebetono.lt.
2.2. De koper, die een account aanmaakt op bebetono.lt, bevestigt de regels tijdens de eerste registratie. Nadat de Koper de Regels goedkeurt tijdens de eerste registratie (aanmaken van een account), komt er een koop-verkoopovereenkomst op lange termijn tot stand tussen de Koper en de Verkoper. De regels die zijn goedgekeurd op het moment van de eerste registratie zijn van toepassing op alle aankopen door de koper totdat de bijgewerkte regels zijn gepubliceerd. Informatie over updates van de regels is beschikbaar op de website.
2.3. Alleen Kopers, zoals gedefinieerd in Artikel 1.3 van de Regels, hebben het recht om bebetono.lt te kopen. Door de regels goed te keuren en zich vertrouwd te hebben gemaakt met het privacybeleid (clausule 2.4 van de regels), bevestigt de koper dat hij het recht heeft om goederen te kopen op bebetono.lt.
2.4. In geval van noodzaak of in aanwezigheid van omstandigheden voorzien in de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen, heeft de Verkoper het recht om de Regels te wijzigen, aan te vullen of aan te vullen. Kopers worden hierover geïnformeerd bij het inloggen op bebetono.lt of bij het voor het eerst kopen van goederen na de inwerkingtreding van de nieuwe versie van de Regels.
2.5. De Koper dient zich op de hoogte te stellen van de door de Verkoper goedgekeurde en openbaar gepubliceerde informatie privacybeleid. De Koper stemt in of is het niet eens met specifieke manieren om de Persoonsgegevens van de Koper te gebruiken in overeenstemming met de procedure voorzien in het Privacybeleid zelf.
2.6. Indien Verkoper het recht of de plicht heeft om Koper informatie of documenten per e-mail te verstrekken, is Koper er in alle gevallen verantwoordelijk voor om Verkoper een werkend e-mailadres van Koper te verstrekken.
- Goederen bestellen, moment van totstandkoming koop-verkoop rechtsverhouding
3.1. De koper kan goederen bestellen op bebetono.lt door een van de volgende methoden te kiezen:
3.1.1. door online te registreren op bebetono.lt (door uw registratienaam en wachtwoord in te voeren);
3.1.2. zonder online te registreren op bebetono.lt;
3.1.3. Telefonisch;
3.1.4. in winkels.
3.2. Bij het bestellen van goederen op een van de manieren die zijn gespecificeerd in clausules 3.1.1 - 3.1.2 van de regels, moet de koper zijn persoonlijke gegevens die nodig zijn voor de juiste uitvoering van de goederenbestelling zoals vermeld in het privacybeleid, vermelden in de relevante informatievelden die door de verkoper.
3.3. De bepalingen van de Regels en het Privacybeleid zijn van toepassing op Kopers die telefonisch of in Winkels een bestelling voor goederen hebben geplaatst. Door een bestelling te plaatsen gaan zij akkoord met de Regels.
3.4. Wanneer de Koper, na het kiezen van de aan te kopen goederen of diensten en het creëren van een mand met goederen, alle stappen van de bestelling voltooit, waarvan de laatste de selectie en bevestiging van de betaalmethode is, wordt aangenomen dat een aankoop-verkoop tussen Verkoper en Koper een rechtsverhouding is ontstaan en een koop-verkoopovereenkomst tot stand is gekomen. De Verkoper stuurt de Koper een link naar de geldige Regels samen met de orderbevestiging naar het door de Koper opgegeven e-mailadres.
3.5. Door het Reglement goed te keuren, stemt de Koper ermee in dat de instructies voor het/de product(en) die hij heeft besteld, uiterlijk op het moment van levering van het/de product(en) in het Litouws zullen worden verstrekt in overeenstemming met de procedure waarin het Reglement voorziet. en Privacybeleid aan de Verkoper van de Koper naar het opgegeven e-mailadres. Alle essentiële informatie over het product en zijn kenmerken vindt u in de productbeschrijving op bebetono.lt.
3.6. De bestelling van elke koper wordt opgeslagen in de bebetono.lt-database.
- Rechten van de koper
4.1. De koper heeft het recht om goederen te kopen en diensten te bestellen op bebetono.lt in overeenstemming met de procedure die is vastgelegd in dit reglement.
4.2. De koper heeft het recht om de bestelling te weigeren in overeenstemming met de procedure bepaald door dit Reglement.
4.3. De koper heeft het recht om zich terug te trekken uit het contract in overeenstemming met de procedure die is vastgelegd in dit reglement.
4.4. De koper heeft het recht om de gekochte goederen te ruilen of terug te sturen in overeenstemming met de regels.
4.5. De koper heeft andere rechten die zijn vastgelegd in deze regels, het privacybeleid en de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
- Verplichtingen van de koper
5.1. De koper die bebetono.lt gebruikt, moet zijn verplichtingen nakomen, zich houden aan deze regels, het privacybeleid, andere voorwaarden die duidelijk zijn aangegeven door bebetono.lt, en de wetten van de Republiek Litouwen niet overtreden.
5.2. De koper moet betalen voor de bestelde goederen of diensten en deze accepteren in overeenstemming met de procedure vastgelegd in dit Reglement. Na ervoor te hebben gekozen om de goederen in de Winkel op te halen, moet de Koper ze in de geselecteerde Winkel ophalen binnen de voorwaarden die in de Regels zijn gespecificeerd.
- Rechten van de verkoper
6.1. De verkoper heeft het recht om de werking van bepaalde functies van bebetono.lt of een deel ervan te wijzigen, op te schorten of te beëindigen, evenals om de rangschikking van elementen op bebetono.lt te wijzigen.
6.2. De verkoper heeft het recht om de activiteit van bebetono.lt op te schorten of te beëindigen. In dit geval zijn alle geaccepteerde en bevestigde bestellingen van Kopers voltooid en worden nieuwe bestellingen niet geaccepteerd.
6.3. In het geval van een belangrijke wijziging in de voorwaarden voor het verlenen van diensten (bijv. veranderingen in marktomstandigheden, rechtshandelingen, enz.), heeft de verkoper het recht om de reikwijdte of methode van dienstverlening door bebetono.lt te wijzigen, de levering van diensten of een deel daarvan op te schorten of te beëindigen, diensten of een deel van de diensten in rekening te brengen. Als de koper het er niet mee eens is, wordt zijn bestelling geannuleerd.
6.4. Als de Koper de stabiliteit en veiligheid van het werk van bebetono.lt probeert te schaden of zijn verplichtingen niet nakomt, heeft de Verkoper het recht om onmiddellijk en zonder voorafgaande waarschuwing het gebruik van bebetono.lt voor de Koper te beperken of op te schorten of, in uitzonderlijke gevallen, het account van de koper opzeggen.
6.5. De Verkoper heeft het recht om de bestelling van de Koper zonder voorafgaande waarschuwing te annuleren, indien de Koper, nadat hij de betalingsmethoden heeft gekozen die zijn voorzien in artikel 8.2.1 of 8.2.2 van de Regels, de goederen niet binnen 3 (drie) werkdagen betaalt. dagen.
6.6. Wanneer de Koper de betalingsmethode kiest waarin artikel 8.2.3 van de Regels voorziet, heeft de Verkoper, in geval van onzekerheid over de informatie die in de bestelling wordt verstrekt, het recht om contact op te nemen met de Koper via de gegevens die in de bestelling zijn vermeld. In dit geval begint de leveringstermijn van de goederen te lopen vanaf de dag van contact met de Koper. De verkoper heeft het recht om de bestelling van de koper te annuleren zonder voorafgaande kennisgeving aan de koper, i) als de verkoper geen contact met de koper heeft opgenomen binnen 2 (twee) werkdagen na het plaatsen van de bestelling, of ii) als de koper de verkoper niet met de gevraagde informatie binnen de door de Verkoper gestelde termijn, of iii) indien de Koper de Verkoper geen toestemming geeft voor het controleren van persoonsgegevens.
6.7. De verkoper heeft het recht om naar eigen goeddunken, zonder de afzonderlijke toestemming van de koper, de aankoop van de goederen die hij heeft gekozen om te kopen (de goederen in het winkelmandje) te verdelen over afzonderlijke bestellingen, tenzij de koper de goederen wenst te kopen in het winkelmandje door een enkele bestelling te plaatsen alvorens de bestellingen te bevestigen. In het geval van een dergelijke uitsplitsing wordt de prijs van aanvullende diensten voor een specifieke bestelling (bijv. levering van goederen, levering, enz.) dienovereenkomstig uitgesplitst voor individuele bestellingen en kan daarom afwijken van de prijs van de diensten die worden vermeld in de beschrijving van de specifiek product.
6.8. De verkoper heeft andere rechten die zijn vastgelegd in deze regels, het privacybeleid, andere documenten van bebetono.lt en rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
- Verplichtingen van de verkoper
7.1. De Verkoper verbindt zich ertoe de Koper in staat te stellen gebruik te maken van de door bebetono.lt geleverde diensten onder de voorwaarden uiteengezet in deze Regels en andere documenten van bebetono.lt.
7.2. De verkoper verbindt zich ertoe om bebetono.lt op duidelijke en begrijpelijke wijze aan de koper de informatie te verstrekken die is bepaald in artikel 6.2287 van het burgerlijk wetboek van de Republiek Litouwen.
7.3. De verkoper verbindt zich ertoe de privacy van de koper te respecteren. Persoonlijke gegevens van de koper worden alleen verwerkt in overeenstemming met de regels, het privacybeleid en de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
7.4. Voordat u de bestelling plaatst, dient u de koper te informeren over de opschorting of beëindiging van bebetono.lt-functies die belangrijk zijn voor de uitvoering van de bestelling, evenals over de wijzigingen die worden vermeld in de artikelen 6.2 - 6.3 van de regels. Het verstrekken van informatie aan bebetono.lt wordt beschouwd als gepaste informatie. Nadat de verkoper de bestelling van de koper al heeft geaccepteerd, wordt de koper geïnformeerd over de opschorting of beëindiging van de functies van bebetono.lt die relevant zijn voor de uitvoering van deze bestelling via een van de contactgegevens die door de koper zijn opgegeven (per telefoon, sms of mailen).
7.5. Onder de voorwaarden bepaald in de regels, verbindt de Verkoper zich ertoe de door de Koper bestelde goederen te leveren en de door de Koper geretourneerde goederen te aanvaarden.
7.6. Indien de verkoper door gewichtige omstandigheden niet in staat is het bestelde product aan de koper te leveren, verbindt hij zich ertoe de koper voor zover mogelijk een analoog of soortgelijk product aan te bieden. Indien de Koper weigert het product, dat als analoog of soortgelijk werd aangeboden, in ontvangst te nemen, verbindt de Verkoper zich ertoe het betaalde bedrag binnen 14 (veertien) werkdagen aan de Koper terug te betalen, indien vooruitbetaling heeft plaatsgevonden, en in alle gevallen de bestelling te annuleren.
7.7. De Verkoper, die niet akkoord gaat met de eisen van de Koper, moet de gebruiker uiterlijk binnen 14 (veertien) kalenderdagen na de datum van ontvangst van de aanvraag van de Koper een gedetailleerd, gemotiveerd schriftelijk antwoord bezorgen, tenzij de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen en de Europese Unie anders bepalen.
7.8. De Verkoper verbindt zich ertoe andere verplichtingen na te komen die aan de Verkoper worden opgelegd in de Regels, het Privacybeleid en rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
- Productprijzen, betalingsprocedure en voorwaarden
8.1. De prijzen van de goederen in de bestelling gevormd door bebetono.lt zijn aangegeven in euro's, inclusief het btw-bedrag dat op dat moment geldig is volgens de wetgeving.
8.2. De koper kan de bestelde goederen op een van de volgende manieren betalen (de keuze kan naar goeddunken van de verkoper worden beperkt):
8.2.1. gebruikmaken van elektronisch bankieren;
8.2.2. Overschrijving;
8.2.3. contant of per bankpas bij aflevering/ophalen van goederen;
8.2.4. gebruikmaken van de dienst van het sluiten van consumentenkredietovereenkomsten die worden aangeboden door leasemaatschappijen;
8.3. Wanneer de verkoper de betaling voor de goederen ontvangt of de bevestiging van de financiering van de aankoop is ontvangen (als de koper de betalingsmethode heeft gekozen die is vastgelegd in de artikelen 8.2.4 - 8.2.5 van de regels), wordt de bestelling van de goederen bevestigd en de leveringstermijn voor de goederen begint.
8.4. Door de regels goed te keuren, stemt de koper ermee in dat de documenten voor de aankoop van goederen - btw-facturen, die ook de garantievouchers van de goederen zijn - hem onmiddellijk na de aankoop elektronisch zullen worden toegezonden op het e-mailadres dat is opgegeven in het registratieformulier van de koper. voltooiing van de bestelling. Btw-facturen vermelden de geselecteerde goederen, hun hoeveelheid, verleende kortingen, de uiteindelijke prijs van de goederen, inclusief alle belastingen, en andere gegevens die moeten worden goedgekeurd door rechtshandelingen die de boekhouding regelen.
8.5. De prijs van de goederen kan niet meer veranderen nadat de verkoper de bestelling heeft bevestigd, behalve in gevallen waarin de prijs van de goederen is gewijzigd als gevolg van een technische fout in de informatiesystemen, de correctie van duidelijke (onopzettelijke) fouten of andere objectieve en essentiële redenen buiten de controle van de Verkoper (in aanwezigheid van bewijs dat deze redenen ondersteunt). Indien de Koper in dit geval niet akkoord gaat met de aankoop van het product tegen een nieuwe prijs, kan de Koper de bestelling annuleren door de Verkoper hiervan binnen 2 (twee) werkdagen op de hoogte te stellen. Bij annulering van de bestelling overeenkomstig de procedure voorzien in dit punt, worden alle door de Koper betaalde bedragen terugbetaald aan de Koper.
8.6. Voor een mandje goederen waarvan de totale prijs niet hoger is dan € 9,99 (inclusief geldende btw) zijn administratiekosten van € 2,99 (toen geldende btw) van toepassing. Door de Regels goed te keuren, stemt de Koper in met de procedure voor het toepassen van de in dit punt gespecificeerde administratiekosten en verbindt hij zich ertoe deze aan de Verkoper te betalen. In de gevallen waarin het geld voor de goederen wordt teruggegeven aan de koper in de gevallen waarin de regels voorzien, worden ook de administratiekosten aan hem terugbetaald, als de koper deze had betaald.
- Levering van goederen
9.1. Bij het bestellen van goederen kan de Koper kiezen uit een van de methoden om de goederen aan te bieden, gespecificeerd in artikel 9.2 - 9.5 van de Regels. De voorwaarden en prijzen voor de levering van goederen worden verstrekt HIER.
9.2. Indien de Koper tijdens de bestelling kiest voor de thuisbezorgservice:
9.2.1. De koper verbindt zich ertoe de exacte plaats van levering van de goederen aan te geven.
9.2.2. De koper verbindt zich ertoe de goederen zelf in ontvangst te nemen. Bij het accepteren van goederen is het noodzakelijk een geldig persoonlijk identificatiedocument (identiteitskaart, paspoort of nieuw model rijbewijs) te tonen. Indien de Koper de goederen niet zelf kan accepteren en de goederen worden afgeleverd op het door de Koper opgegeven adres, heeft de Koper niet het recht om claims in te dienen bij de Verkoper met betrekking tot de levering van de goederen aan de verkeerde persoon.
9.2.3. De goederen worden geleverd door de Verkoper of zijn gemachtigde.
9.2.4. De bezorging van de bestelde goederen is niet inbegrepen in de servicekosten voor thuisbezorging.
9.3. Als de koper ervoor kiest om de goederen op te halen bij een van de filialen van het Litouwse postkantoor tijdens de bestelling:
9.3.1. De bestelde goederen dienen uiterlijk binnen 3 (drie) werkdagen te worden afgehaald nadat Verkoper per e-mail of SMS aan Koper heeft laten weten dat de goederen kunnen worden afgehaald.
9.3.2. De goederen kunnen niet alleen worden opgehaald door de ontvanger die in de bestelling is opgegeven, maar ook door een andere persoon die is opgegeven op het moment van het plaatsen van de bestelling. Bij het ophalen van goederen is het noodzakelijk om een geldig persoonlijk identiteitsbewijs (identiteitskaart, paspoort of nieuw model rijbewijs) bij u te hebben en te tonen aan de medewerker van het Litouwse postkantoor.
9.3.4. De service voor het ophalen van goederen bij Litouwse postkantoren wordt niet aangeboden:
9.3.4.1. Als het totale gewicht van de bestelde goederen groter is dan 20 (twintig) kg.
9.3.4.2. Als de totale afmetingen van de bestelde goederen de uitvoering van deze dienst niet toelaten. In dit geval geeft de productbestelling niet aan dat een dergelijke service wordt verleend.
9.3.4.3. Als bij het bestellen van het product de informatie over de leveringsmethoden niet aangeeft dat een dergelijke service wordt verleend.
9.4. De koper kan de goederen kosteloos ophalen in een van de Stores. Indien de Koper bij het plaatsen van een bestelling voor de volgende methode kiest:
9.4.1. De bestelde goederen dienen uiterlijk binnen 3 (drie) werkdagen te worden afgehaald nadat Verkoper per e-mail aan Koper heeft laten weten dat de goederen kunnen worden afgehaald.
9.4.2. De goederen kunnen alleen worden afgehaald door de persoon die de bestelling heeft geplaatst of de persoon die is aangegeven bij het plaatsen van de bestelling. Bij het ophalen van de goederen is het noodzakelijk om een geldig identiteitsbewijs (identiteitskaart, paspoort of nieuw rijbewijs) bij u te hebben en aan de medewerker van de Verkoper te tonen.
9.5. Als de Koper bij het plaatsen van de bestelling kiest voor levering van de Goederen aan de Omniva-postautomaat of aan de zelfbedieningsterminal van LP EXPRESS-pakketten:
9.5.1. Goederen die minder wegen dan 30 kg kunnen worden afgehaald bij Omniva-postautomaten of LP EXPRESS-pakketzelfbedieningsterminals. Goederen zwaarder dan 30 kg worden niet afgeleverd bij postautomaten en pakketautomaten.
9.5.2. De zending dient binnen 7 (zeven) kalenderdagen te worden afgehaald bij de Omniva postautomaat nadat Verkoper per e-mail aan Koper heeft laten weten dat het product kan worden afgehaald. De zending moet worden opgehaald bij de zelfbedieningsterminal van LP EXPRESS parcels binnen 5 (vijf) kalenderdagen nadat de verkoper de koper per e-mail heeft geïnformeerd dat het product kan worden opgehaald
9.5.3. Om de leveringsvoorwaarden en de voor de Koper geldende vergoeding te beschrijven HIER.
9.6. De verkoper levert de goederen aan de koper in overeenstemming met de voorwaarden vermeld in de productbeschrijvingen. Deze voorwaarden zijn voorlopig en zijn niet van toepassing in gevallen waarin de verkoper de benodigde goederen niet op voorraad heeft en de koper op de hoogte wordt gebracht van het tekort aan de door hem bestelde goederen. Door deze Regels goed te keuren, stemt de Koper ermee in dat in uitzonderlijke gevallen de levering van goederen kan worden vertraagd wegens onvoorziene omstandigheden buiten de macht van de Verkoper. In dit geval verbindt de Verkoper zich ertoe om onmiddellijk contact op te nemen met de Koper en de leveringsvoorwaarden en andere voorwaarden af te stemmen. Als de verkoper de goederen niet binnen de gestelde termijn levert en de partijen het niet eens worden over een extra termijn voor de levering van de goederen, kan de koper het recht gebruiken dat is vastgelegd in clausule 11.1 van de regels - om het contract voor de aankoop te weigeren en verkoop van goederen of diensten.
9.7. De Verkoper is ontheven van verantwoordelijkheid voor het overtreden van de termijnen voor de levering van de goederen, indien de goederen niet of niet op tijd aan de Koper worden geleverd door toedoen van derden die geen verband houden met en/of onafhankelijk zijn van de Verkoper of door omstandigheden buiten de macht van de Koper.
9.8. Tijdens de levering van de goederen aan de koper moet de koper samen met de verkoper of zijn gemachtigde vertegenwoordiger de staat van de zending en het artikel/de artikelen controleren en het document voor de overdracht van de zending ondertekenen. Nadat de koper het overdrachts- en acceptatiedocument heeft ondertekend, wordt aangenomen dat de goederen in een geschikte staat zijn overgedragen, dat er geen schade is waarvan de basis niet kan worden toegeschreven aan een fabrieksfout en dat er geen inconsistenties zijn in de assemblage van product(en) (zoals kan worden vastgesteld tijdens de externe inspectie van de goederen). Nadat Koper heeft geconstateerd dat de verpakking van het geleverde product beschadigd is (gekreukt, nat of anderszins uitwendig beschadigd), het product/de producten beschadigd is en/of het product/de producten niet compleet is, dient de Koper dit te noteren bij de productoverdracht - acceptatiedocument en , in aanwezigheid van de Verkoper of zijn vertegenwoordiger, om een vrije vorm van overtreding/non-conformiteit van de zending en/of product(en) op te stellen. Als de koper deze acties niet uitvoert, is de verkoper alleen vrijgesteld van verantwoordelijkheid voor schade aan de goederen, wanneer de basis voor het optreden van dergelijke schade geen fabrieksfout is, en voor afwijkingen in het productpakket als deze afwijkingen kunnen worden vastgesteld. tijdens een externe inspectie van de goederen.
9.9. Het risico van onopzettelijk verlies of beschadiging van de goederen gaat over op de Koper vanaf het moment dat de goederen aan de Koper worden overhandigd.
9.10. Indien, op basis van artikel 9.2 - 9.6 van de regels, de koper de goederen niet ophaalt binnen de gespecificeerde tijd of niet levert aan de koper en de koper heeft betaald voor de goederen en de levering ervan, nemen de vertegenwoordigers contact op met de koper over een ander tijdstip en/of wijze van levering van de goederen. Als de koper de goederen nog steeds niet ophaalt of niet levert, worden deze goederen teruggestuurd naar de verkoper, wordt de bestelling geannuleerd en krijgt de koper het voor de goederen betaalde geld terug, na aftrek van de bankkosten die van toepassing zijn op de goederen. Verkoper voor de uitgevoerde bankoverschrijvingen, de bezorgkosten van de goederen, indien van toepassing, en de administratiekosten, voorzien in clausule 8.7 van deze Regels, indien toegepast.
9.11. Indien, op basis van clausules 9.2 - 9.5 van de Regels, de Koper de goederen niet ophaalt binnen de gespecificeerde periode of deze niet aan de Koper levert en de Koper de goederen niet heeft betaald, worden deze goederen geretourneerd aan de Verkoper, en de bestelling wordt geannuleerd.
- Productkwaliteitsgarantie en vervaldatum
10.1. De kenmerken van elk product dat door bebetono.lt wordt verkocht, worden aangegeven in de productbeschrijving die bij elk product is gevoegd.
10.2. De goederen die door de verkoper te koop worden aangeboden, zijn van geschikte kwaliteit, dat wil zeggen dat de kenmerken van de goederen overeenkomen met de beschrijving van de goederen. Het product voldoet aan de consumentenkoopovereenkomst als:
10.2.1. het product komt overeen met de door de verkoper verstrekte beschrijving en heeft dezelfde kenmerken als het product dat de verkoper als voorbeeld of model heeft verstrekt bij het promoten van dat product op bebetono.lt;
10.2.2. het product geschikt is voor het doel waarvoor dergelijke producten gewoonlijk worden gebruikt;
10.2.3. het product voldoet aan de kwaliteitsindicatoren die doorgaans kenmerkend zijn voor eenzelfde type product en die de Koper redelijkerwijs mag verwachten op grond van de aard van het product en de openbare uitingen van de fabrikant, zijn vertegenwoordiger of de verkoper van het product, waaronder reclame en etikettering van het product, met betrekking tot de specifieke kenmerken van het product.
10.3. De verkoper is niet verantwoordelijk voor het feit dat de grootte, vorm, kleur of andere parameters van de goederen op bebetono.lt mogelijk niet overeenkomen met de werkelijke grootte, vorm, kleur of andere parameters van de goederen vanwege de kenmerken van het gebruikte beeldscherm door de Koper of andere technische redenen buiten de macht van de Verkoper. De koper wordt aangeraden de productbeschrijving te lezen.
10.4. De verkoper biedt een kwaliteitsgarantie die geldig is voor een bepaalde periode voor verschillende soorten goederen, waarvan de specifieke termijn en andere voorwaarden worden vermeld in de beschrijvingen van dergelijke goederen of samen met de factuur van de goederen, die overeenkomt met het garantieblad.
10.5. De door de verkoper verstrekte kwaliteitsgarantie vormt geen beperking of beperking van de rechten van consumenten, die voor hen zijn vastgelegd door rechtshandelingen na aankoop van een product of dienst van ongepaste kwaliteit.
10.6 De verkoper biedt geen garantie-onderhoudsdiensten voor de goederen (behalve eenvoudige controles van de werking van de goederen waarvoor geen speciale kennis vereist is):
10.6.1. als het (de) centrum(s) die garantieservice verlenen buiten de Republiek Litouwen is/zijn, organiseert de Verkoper de verzending van de Goederen naar dat(e) centrum(s);
10.6.2. als het (de) centrum(s) die garantieservice verlenen zich in de Republiek Litouwen bevinden, wordt de koper doorverwezen naar dat(e) centrum(s).
10.7. De informatie op de media valt niet onder de garantie. Kosten voor verlies of herstel van gegevens zijn niet gedekt.
10.8. In gevallen waarin op basis van rechtshandelingen voor bepaalde goederen een bepaalde houdbaarheidsdatum is bepaald, verbindt de Verkoper zich ertoe deze goederen op zodanige wijze aan de Koper te verkopen dat hem een reële mogelijkheid wordt geboden om dergelijke goederen te gebruiken tot het einde van de de vervaldatum.
- Het recht om de koop- en verkoopovereenkomst te weigeren, de procedure voor het retourneren en ruilen van goederen
11.1. Het recht om de koopovereenkomst te herroepen
11.1.1. De koper heeft het recht om zich binnen 14 (veertien) dagen zonder opgave van redenen terug te trekken uit de koopovereenkomst van goederen door de verkoper hiervan op de hoogte te stellen. De koper kan dit recht niet gebruiken na het sluiten van een van de contracten vermeld in artikel 6.22810, deel 2 van het burgerlijk wetboek van de Republiek Litouwen.
11.1.2. De koper zal de verkoper op een van de volgende manieren op de hoogte stellen van de ontbinding van de koopovereenkomst: door in te vullen voorbeeld formulier opzegging contract of door een duidelijke verklaring af te leggen waarin hij zijn beslissing om het contract te herroepen uiteenzet. De opzegging van het contract wordt per e-mail verzonden. per mail info@bebetono.lt. Na ontvangst van de melding van Koper stuurt Verkoper onverwijld een ontvangstbevestiging van de melding.
11.1.3. De termijn van 14 (veertien) dagen voorzien voor het gebruik maken van het herroepingsrecht van de koopovereenkomst wordt als volgt berekend: bij het sluiten van een koop-verkoopovereenkomst, - vanaf de dag waarop de Koper of de door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, de bestelde goederen ontvangt; B. indien Koper in één bestelling meer dan één product heeft besteld en de goederen afzonderlijk worden geleverd, - vanaf de dag waarop Koper of de door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, het laatste product heeft ontvangen; C. indien de zaken in verschillende partijen of onderdelen worden geleverd, - vanaf de dag waarop de Koper of de door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, de laatste partij of het laatste onderdeel heeft ontvangen; D. indien een overeenkomst wordt gesloten voor regelmatige levering van goederen binnen een bepaalde termijn, - vanaf de dag waarop de Koper of de door hem aangewezen persoon, met uitzondering van de vervoerder, de eerste goederen ontvangt.
11.1.4. Indien de koper de koop-verkoopovereenkomst heeft geweigerd voordat de goederen aan hem zijn geleverd, formaliseert de verkoper deze weigering van de koper als een weigering van de bestelling en informeert hij de koper hierover op het door hem opgegeven e-mailadres.
11.1.5. Indien de Koper de koop-verkoopovereenkomst heeft geweigerd nadat de goederen reeds zijn geleverd, of hij ze heeft afgehaald, zijn de bepalingen voorzien in artikel 11.6 van de Regels van toepassing.
11.2. Extra geld-terug-garantie van de verkoper
11.2.1. Nadat 14 (veertien), maar voordat 30 (dertig) dagen zijn verstreken vanaf de dag van levering of afhaling van de goederen, heeft de koper het recht om gebruik te maken van de extra geld-terug-garantie die door de verkoper aan de koper wordt verstrekt, als alle goederen zijn met authentieke labels, beschermende zakken en originele verpakking, wegwerpartikelen de verpakking is niet beschadigd, dat wil zeggen dat de goederen hun uiterlijk niet hebben verloren toen ze werden verkocht.
11.2.2. De koper moet binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de dag van overhandiging van de goederen aan de koper op de hoogte stellen van het voornemen om van deze garantie gebruik te maken. Het bericht wordt per e-mail verzonden. per mail info@bebetono.lt, de geretourneerde goederen moeten in het bericht worden vermeld.
11.2.3. Indien kennisgeving wordt gedaan binnen 14 (veertien) kalenderdagen vanaf de dag van overhandiging van de goederen aan de Koper, zijn de bepalingen van Artikel 11.1 van de Regels van toepassing.
11.2.4. Indien kennisgeving wordt gedaan na het verstrijken van de termijn van 14 (veertien) kalenderdagen, maar uiterlijk binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de dag van overhandiging van de goederen aan de Koper, draagt de Koper alle kosten en risico's in verband met de teruggave van de goederen. In alle gevallen dient het product teruggestuurd te worden naar bebetono.lt binnen een termijn van 30 (dertig) kalenderdagen, gerekend vanaf de dag van levering of afhaling van het product.
11.2.5. De extra geld-terug-garantie van de verkoper kan niet worden gebruikt als de volgende artikelen zijn besteld:
11.2.5.1. cadeaubonnen;
11.2.5.2. verpakte goederen die na levering zijn uitgepakt en om gezondheids- of hygiënische redenen niet geschikt zijn voor retournering;
11.2.5.3. Babykleren;
11.2.5.4. speelgoed, babyspeelgoed, babyverzorgingsproducten;
11.2.5.5. goederen die werden vervaardigd volgens de individuele bestelling van de koper of die duidelijk aan hem zijn aangepast, of die door hun aard niet aan de koper kunnen worden geretourneerd vanwege het verlies (verlies) van hun commerciële eigendommen, bederfelijk zijn of vervallen;
11.2.5.6. Goederen van het N-18-assortiment;
11.2.5.7. Schoenen;
11.2.5.8. Kleren.
11.2.6. De procedure voor het retourneren van goederen en geld is geregeld in artikel 11.6 van de Regels.
11.3. Regels voor het ruilen en retourneren van goederen van geschikte kwaliteit
11.3.1. De koper heeft het recht om binnen 14 (veertien) dagen vanaf de dag van overhandiging van de goederen de gekochte goederen te vervangen door soortgelijke goederen van verschillende afmetingen, vorm, kleur, model of volledigheid. Indien bij het ruilen van goederen een prijsverschil ontstaat, dient de Koper met de Verkoper af te rekenen volgens de herberekende prijzen. De kennisgeving van de koper van de wens om het recht uit te oefenen waarin dit artikel van de regels voorziet met de gespecificeerde geretourneerde goederen, wordt per e-mail verzonden. per mail info@bebetono.lt.
11.3.2. Als de koper de vorm, maat, kleur, model of volledigheid van de gekochte goederen niet leuk vindt, worden de goederen geruild en geretourneerd in overeenstemming met de wet van 2014 van de regering van de Republiek Litouwen. 22 juli bij resolutie nr. 738 van de goedgekeurde "Rules of Retail Trade". Binnen de termijn voorzien in clausule 11.3.1 van de Regels heeft de Koper het recht om alle goederen die niet in deze lijst staan te ruilen en terug te sturen:
11.3.2.1. tabak en tabaksproducten;
11.3.2.2. parfumerieën, cosmetische en toiletartikelen;
11.3.2.3. fotografische en cinematografische goederen;
11.3.2.4. gedrukte boeken, reproducties en andere artikelen van de grafische industrie;
11.3.2.5. stoffen;
11.3.2.6. vloerbedekking, uitgezonderd vloerkleden en vloerkleden;
11.3.2.7. gebreid ondergoed voor heren, jongens, dames of meisjes;
11.3.2.8. Babykleren;
11.3.2.9. panty's, kousen, sokken en andere soortgelijke artikelen;
11.3.2.10. onderhemden, nachthemden, pyjama's en dergelijke artikelen voor heren, jongens, dames of meisjes;
11.3.2.11. beha's, gordels, korsetten en dergelijke;
11.3.2.12. parels, edelstenen, edele metalen en werken daarvan, met uitzondering van namaakjuwelen;
11.3.2.13. machines en mechanische apparaten;
11.3.2.14. elektrische machines en installaties, geluidsopname en -weergave en video- en geluidsopname- en -weergaveapparaten voor televisie;
11.3.2.15. grond voertuigen
11.3.2.16. schepen, boten en drijvende apparaten
11.3.2.17. optische, fotografische, cinematografische, meet-, controle-, medische of chirurgische instrumenten en apparaten;
11.3.2.18. horloges;
11.3.2.19. muziek instrumenten;
11.3.2.20. wapens en munitie;
11.3.2.21. meubels, beddengoed, lampen;
11.3.2.22. speelgoed, spellen, uitgezonderd sport- en visgerei;
11.3.2.23. kunstwerken, verzamelobjecten en antiek;
11.3.2.24. planten, dieren en voedingsmiddelen van geschikte kwaliteit;
11.3.2.25. het wegen en meten van goederen die op verzoek van de gebruiker speciaal zijn bereid, gesneden, gesneden en dergelijke.
11.3.3. Na ontvangst van de goederen verbindt de verkoper zich ertoe deze alleen te vervangen door dezelfde goederen in de door de koper gespecificeerde vorm, maat, kleur, model of volledigheid. Als de Verkoper geen product heeft dat geschikt is voor vervanging, retourneert hij het geld dat voor het product is betaald aan de Koper. Het geld wordt teruggegeven aan de Koper binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper van de wens om dit recht uit te oefenen heeft ontvangen, en als het Product van de Koper niet wordt teruggestuurd naar de Verkoper, wordt de in dit punt voorziene termijn berekend vanaf de dag dat het Product is geretourneerd aan de Verkoper.
11.3.4. Door deze Regels goed te keuren, stemt de Koper ermee in dat het geld zal worden teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.3.5. De procedure voor het retourneren van goederen en geld is geregeld in artikel 11.6 van de Regels.
11.4. Regels voor het ruilen en retourneren van goederen van ongeschikte kwaliteit
11.4.1. Defecten in de verkochte goederen worden verwijderd, goederen van lage kwaliteit worden vervangen, geretourneerd in overeenstemming met de procedure die is vastgelegd in de regels en rekening houdend met de vereisten van de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
11.4.2. Als de Koper goederen van ongepaste kwaliteit heeft gekocht en dit heeft genoteerd in het document van overdracht - aanvaarding van de goederen (indien niet vermeld, zijn de bepalingen van clausule 11.3 van de Regels van toepassing) of de ongepaste kwaliteit van de goederen wordt gemanifesteerd door een fabricage gebrek dat aanwezig was op het moment van aankoop van de goederen of niet-overeenstemming met de specificaties gespecificeerd door de fabrikant, kan de Koper de goederen retourneren en kan hij, naar eigen goeddunken, eisen:
11.4.2.1. dat de Verkoper de gebreken van de goederen binnen een redelijke termijn kosteloos opheft, indien de gebreken kunnen worden verholpen;
11.4.2.2. de koopprijs dienovereenkomstig te verminderen;
11.4.2.3. dat het product wordt vervangen door een analoog product van geschikte kwaliteit, behalve in gevallen waarin de gebreken klein zijn of zijn veroorzaakt door de schuld van de Koper;
11.4.2.4. om de betaalde prijs terug te betalen en om het verkoopcontract op te zeggen, wanneer de verkoop van goederen van ongepaste kwaliteit een fundamentele schending van de bestelling is.
11.4.3. De koper kan slechts één van de manieren kiezen om zijn rechten te beschermen zoals voorzien in clausule 11.4.2 van de Regels. De Koper dient zijn keuze kenbaar te maken bij het retourneren van het product. Indien de Verkoper, nadat de Koper de in punt 11.4.2 bedoelde methode heeft gekozen, niet de mogelijkheid heeft om deze toe te passen, biedt de Verkoper een alternatieve methode aan zoals voorzien in punt 11.4.2. De koper heeft niet het recht om het gekozen rechtsmiddel te wijzigen. De koper heeft niet het recht om de verkoopovereenkomst te ontbinden als het gebrek aan het product gering is.
11.4.4. Voor de koper om de goederen te retourneren, is het noodzakelijk om aan de volgende voorwaarden te voldoen:
11.4.4.1. de Verkoper hiervan per e-mail op de hoogte stellen per e-mail info@bebetono.lt, de geretourneerde goederen moeten in het bericht worden vermeld;
11.4.4.2. dien het aankoopdocument van de goederen in, de garantiekaart (indien uitgegeven);
11.4.4.3. een vrije aanvraag indienen.
11.4.5. De koper kan het recht uitoefenen om goederen van onvoldoende kwaliteit te retourneren binnen de kwaliteitsgarantieperiode die is vermeld in het aankoopdocument van de goederen.
11.4.6. De verkoper heeft het recht om de door de koper geretourneerde goederen niet te accepteren als de koper de procedure voor het retourneren van de goederen die in de regels is gespecificeerd, niet volgt.
11.4.7. De koper moet de kosten van levering van de goederen en de kosten van het terugzenden van de goederen betalen, en de verkoper, die ervan overtuigd is dat de goederen vanwege onvoldoende kwaliteit zijn geretourneerd, moet de koper de door hem gemaakte kosten van levering en terugzending vergoeden, behalve voor de uitzonderingen voorzien in het Reglement. Artikel 11.6 van de Regels is van toepassing op het retourneren van goederen.
11.4.8. Het geld wordt teruggegeven aan de Koper binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper heeft ontvangen over de goederen van ongepaste kwaliteit, en als de goederen niet door de Koper aan de Verkoper worden geretourneerd, is de termijn voorzien in dit punt berekend vanaf de dag dat de Goederen aan de Verkoper worden geretourneerd. Door deze Regels goed te keuren, stemt de Koper ermee in dat het geld zal worden teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.4.9. Er wordt geen geld teruggegeven voor goederen die opzettelijk of door nalatigheid zijn beschadigd (beïnvloed door chemicaliën, water, open vuur, hoge temperaturen, scherpe voorwerpen, enz.), of als de regels voor gebruik of opslag van de goederen zijn nageleefd. geschonden, of de goederen zijn oneigenlijk of niet voor het beoogde doel gebruikt.
11.4.10. Afzonderlijke regels voor het retourneren van goederen van ongeschikte kwaliteit kunnen worden vermeld in de garantievouchers (garanties) die bij hen worden geleverd.
11.5. Ruilen en retourneren van goederen na levering van de verkeerde goederen
11.5.1. Indien de verkeerde goederen aan de Koper zijn geleverd, dient de Koper de Verkoper hiervan onverwijld, maar uiterlijk binnen 7 (zeven) werkdagen per e-mail op de hoogte te stellen. per mail info@bebetono.lt. De verkoper verbindt zich ertoe dergelijke goederen op eigen kosten op te halen en te vervangen door geschikte goederen. In het geval dat de verkoper de bestelde goederen niet heeft, retourneert hij het geld dat voor het artikel/de artikelen is betaald aan de koper. Het geld wordt teruggegeven aan de Koper binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de Verkoper de kennisgeving van de Koper van de herroeping van het contract heeft ontvangen, en als het Product van de Koper niet wordt geretourneerd aan de Verkoper, wordt de termijn voorzien in dit punt berekend vanaf de dag dat het Product wordt geretourneerd aan de Verkoper. Door deze Regels goed te keuren, stemt de Koper ermee in dat het geld zal worden teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.5.2. De procedure voor het retourneren van goederen en geld is geregeld in artikel 11.6 van de Regels.
11.6. Procedure voor het retourneren van goederen en geld
11.6.1. Voor goederen die zijn gekocht bij bebetono.lt-partners, moet de koper contact opnemen met de specifieke bebetono.lt-partner van wie de goederen zijn gekocht.
11.6.2. De koper kan het recht om de goederen terug te sturen alleen uitoefenen als de deadline voor het terugzenden van de goederen niet is overschreden. Bij het retourneren van goederen geldt Regel 11.1. -11.3. in de gevallen gespecificeerd in de punten zijn aanvullende vereisten van toepassing: het product is niet beschadigd of het uiterlijk niet substantieel veranderd, noch is het gebruikt - alle geretourneerde producten moeten voorzien zijn van authentieke labels, beschermende tassen en originele verpakking.
11.6.3. Alle geschenken die samen met het gekochte product zijn aangeboden, moeten tegelijkertijd worden geretourneerd, behalve in gevallen waarin het gekochte product wordt geretourneerd vanwege kwaliteitsgebreken en de geschenken die samen met het gekochte product worden aangeboden vanwege hun aard binnen de periode vanaf de aankoop van het product tot de dag waarop de gebreken van dit product duidelijk werden, zijn verbruikt of zijn verlopen voor dergelijke geschenken.
11.6.4. Bij het retourneren van goederen dient de Koper het adres van de afzender op te geven en de goederen deugdelijk te verpakken zodat deze tijdens de verzending niet beschadigd raken. De verkoper geeft geen restitutie voor artikelen die tijdens de verzending zijn beschadigd. De verkoper is niet verantwoordelijk voor pakketten die niet goed verpakt zijn verzonden, met een onjuist adres, of als pakketten tijdens de verzending verloren of beschadigd zijn geraakt.
11.6.5. Als de koper een set goederen op bebetono.lt heeft gekocht, moet hij de volledige set goederen terugsturen naar de verkoper, dat wil zeggen dat de koper alleen de rechten heeft voor het retourneren van goederen met betrekking tot alle goederen in de set. In het geval dat ten minste één van de goederen van de set niet voldoet aan de vereisten bepaald in punt 11.6.2 van de Regels, heeft de Verkoper het recht om te weigeren de teruggestuurde volledige set goederen te accepteren.
11.6.6. Na uitoefening van de rechten voorzien in clausules 11.1-11.5 van de Regels, moet de koper voldoen aan de vereisten voor de teruggave van de goederen voorzien in de Regels en de daarin voorziene procedure volgen.
11.6.7. De Koper kan de Goederen retourneren door ze af te leveren in de winkels van de Verkoper, ze terug te sturen via koeriersdiensten of ze per post te verzenden. De goederen moeten naar de verkoper worden teruggestuurd naar het adres dat is vermeld in de ontvangstbevestiging van het bericht van annulering dat de verkoper aan de koper heeft gestuurd. De procedure en voorwaarden voor de levering van zware goederen (om de kwaliteit van de goederen te beoordelen, te wijzigen, te repareren of terug te sturen) aan de verkoper worden afzonderlijk overeengekomen door de koper en de verkoper per telefoon of e-mail. per post info@bebetono.lt of de koper levert ze zelf aan de Vilnius Store.
11.6.8. Als de verkoper het product bij de koper thuis heeft afgeleverd en het niet mogelijk is om het op een van de volgende manieren te retourneren manieren, De verkoper moet de goederen op eigen kosten bij de koper ophalen.
11.6.9. Als de koper gebruik heeft gemaakt van de rechten die zijn vastgelegd in clausules 11.1, 11.3-11.5 van de regels, wordt het geld aan hem terugbetaald binnen 14 (veertien) kalenderdagen nadat de verkoper de kennisgeving van de koper heeft ontvangen, en als de goederen niet door de koper zijn geretourneerd aan de Verkoper, wordt de in dit artikel voorziene termijn berekend vanaf de dag dat de goederen aan de Verkoper worden geretourneerd. Als de Koper gebruik heeft gemaakt van de extra geld-terug-garantie, is hij onderworpen aan een terugbetalingstermijn van 30 (dertig) kalenderdagen, gerekend vanaf de dag dat de goederen aan de Verkoper worden geretourneerd.
11.6.10. Door deze Regels goed te keuren, stemt de Koper ermee in dat het geld zal worden teruggestort op de bankrekening van de Koper, tenzij de Koper en de Verkoper anders overeenkomen.
11.6.11. Na gebruik te hebben gemaakt van de rechten die zijn vastgelegd in clausules 11.1.-11.3 van de regels, wordt het volgende aan de koper terugbetaald: de prijs van het product, de administratieve vergoeding, indien toegepast, de kosten van levering van het product. Na uitoefening van de rechten uiteengezet in clausules 11.4-11.5 van de Regels, zal het volgende aan de Koper worden terugbetaald: de prijs van het product, de administratieve vergoeding, indien toegepast, de kosten van levering van het product, de kosten van terugzending het product.
11.6.12. De Verkoper heeft het recht om de aan de Gebruiker betaalde bedragen niet terug te betalen totdat de goederen aan de Verkoper zijn geretourneerd en zijn gecontroleerd op naleving van artikel 11.6.2 van de Regels.
11.6.13. Indien bij het ruilen van goederen een prijsverschil ontstaat, dient de Koper met de Verkoper af te rekenen volgens de herberekende prijzen.
- Verantwoordelijkheid
12.1. De koper is verantwoordelijk voor acties die worden uitgevoerd met behulp van bebetono.lt.
12.2. Na registratie is de Koper verantwoordelijk voor het opslaan en/of doorgeven van zijn inloggegevens aan derden. Als de diensten van bebetono.lt worden gebruikt door een derde persoon die zich heeft aangesloten op bebetono.lt met behulp van de inloggegevens van de koper, beschouwt de verkoper deze persoon als de koper.
12.3. De Verkoper is ontheven van elke verantwoordelijkheid in gevallen waarin de verliezen ontstaan doordat de Koper, ongeacht de aanbevelingen van de Verkoper en zijn verplichtingen, zich niet vertrouwd heeft gemaakt met deze Regels, het Privacybeleid, hoewel hij een dergelijke mogelijkheid heeft gekregen.
12.4. Als bebetono.lt links naar websites van andere derden bevat, garandeert de Verkoper niet dat de informatie die kan worden bekeken door op deze links te klikken juist, volledig of nauwkeurig is. Derden zijn verantwoordelijk voor de inhoud, juistheid, volledigheid en nauwkeurigheid van door derden verstrekte informatie. De verkoper is niet verplicht om de verzonden of opgeslagen externe informatie te controleren of illegale handelingen op te sporen.
12.5. De verkoper is niet verantwoordelijk voor de juiste nakoming van wederzijdse verplichtingen tussen de koper en de partners van de verkoper, wiens goederen of diensten de koper bestelt via bebetono.lt.
- Uitwisselen van informatie
13.1. De Verkoper stuurt alle kennisgevingen in overeenstemming met de procedure voorzien in dit Reglement en Privacybeleid naar het door de Koper opgegeven e-mailadres of SMS-bericht naar het door de Koper opgegeven telefoonnummer tijdens de registratie of bij het bestellen van goederen.
13.2. De koper verzendt alle berichten en vragen met behulp van de communicatiemiddelen die zijn gespecificeerd in het gedeelte "Contacten" van bebetono.lt van de verkoper.
- Slotbepalingen
14.1. Deze regels zijn opgesteld in overeenstemming met de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
14.2. Betrekkingen die ontstaan op basis van deze Regels worden beheerst door het recht van de Republiek Litouwen.
14.3. Alle meningsverschillen die voortvloeien uit de uitvoering van deze regels zullen worden opgelost door middel van onderhandelingen. Als het niet mogelijk is om binnen 20 (twintig) kalenderdagen overeenstemming te bereiken, worden geschillen opgelost in overeenstemming met de procedure die is vastgelegd in de rechtshandelingen van de Republiek Litouwen.
14.4. In het geval dat de koper het niet eens is met het antwoord van de verkoper op de schriftelijke claim van de koper, kan de koper (natuurlijke persoon, consument) zijn/haar verzoek/klacht met betrekking tot de op bebetono.lt gekochte goederen indienen bij de staatsdienst voor de bescherming van consumentenrechten. (Vilniaus st. 25, 01402 Vilnius, e-mail p. tarnyba@vvtat.lt, telefoon 85 262 67 51, fax (85) 279 1466, op de website www.vvtat.lt (ook voor territoriale eenheden van de State Consumer Rights Protection Service in provincies) - of het aanvraagformulier op het EGS-platform moet worden ingevuld https://ec.europa.eu/odr/.